0 głosów
14 wizyt
w Naprawy przez użytkownika (630)

Cześć, potrzebuję pomocy w kwestii znikania płynu w motocyklu. Jest to KTM Duke 390, serwis rozkłada ręce. Do tej pory było tak że jadąc tak do 100 km/h wszystko w porządku, jadąc już te 110-120 od razu znikał prawie cały zbiornik płynu, nie wracał po prostu znikał, było go czuć nawet gdzieś z przodu motocykla wtedy. Jednak po trasie 300km bez żadnych przerw z prędkościami nie przekraczającymi 90km/h stan płynu był niezmienny. Oddałem go na serwis, zmienili płyn na taki typowy do motocykla bo fakt że był zalany samochodowym, odpowietrzyli układ, sprawdzali ponoć na autostradzie i było ok. Jednak zrobiłem bez przerw około 90 kilometrów, nie przekraczając 100km/h i wyjezdzając z płynem pod maksimum dojechałem mając go już przy minimum a wiéc jest gorzej nawet niż było. Zrobiłem dolewkę około 100-200ml ale tego samochodowego bo to miałem pod ręką, wrócilem, płyn w połowie skali. Nie świeci mi się żadne przegrzanie, temperaturę cały czas trzyma niezależnie od temperatury na zewnątrz, obrotów, prędkości. Nigdzie nie zauważyłem wycieku. Jakie mam opcje zaczynając od najmniej kosztownych? Termostat? Targać głowicę co tam się dzieje? Nie ma płynu w oleju, nie ma na filtrze powietrza. Obroty w czasie jazdy trzymam 6-8k a więc jeszcze trochę do odcięcia, nie lubię i staram się nie piłować silnika. Z góry dzięki za każdą radę

field1

4 odpowiedzi

0 głosów
przez użytkownika (630)
Kurde czasami ludzie sami sobie problemy robią:/ ile tego płynu dolales ?. Nie musi go być max... Jeśli się nie gotuje to ja bym nie szukał dziury w całym. Możesz zrobić test na spaliny. Wystarczy lekko poluzowana opaska i w określonych warunkach będzie ci tego płynu ubywało. Bo w układzie panuje ciśnienie. Jeśli w naprawdę ciekawym miejscu to za Chiny ludowe tego nie zobaczysz.
0 głosów
przez użytkownika (630)
Chyba najszybciej i najtaniej będzie zrobić test uszczelki pod głowicą.
0 głosów
przez użytkownika (630)
ubyło Ci płynu w drodze z serwisu bo się pewnie odpowietrzył i płyn doszedł tam, gdzie nie doszedł w trakcie wymiany. Spadł Ci kiedykolwiek płyn poza minimum?
0 głosów
przez użytkownika (630)
a dlaczego wcześniej się to działo , to może wybijało Ci go po prostu z powodu przegrzania niewłaściwego plynu? Ale z drugiej strony chyba powinno Ci dać kontrolkę przegrzania. W motocyklach masz inne płyny chłodzące - z tego co orientacyjnie sprawdzałem to 10-15 st. C jest różnicy w temp. wrzenia w porównaniu do samochodowego.
...