0 głosów
346 wizyt
w Układ hamulcowy przez użytkownika

Witam, Renault Kangoo 1.5 2005r, problem z hamulcami. Samochód z powodu awarii alternatora stał przez tydzień na dworze, przez ten czas był zaciągnięty ręczny. W weekend po naprawie w końcu chciałem ruszyć autem, spuściłem ręczny, ale tylne hamulce (bębny) dalej trzymały, trochę szarpnąłem autem i hamulce puściły, ale dźwignia ręcznego latała luźno, a pedał hamulca zrobił się trochę miękki. Pojechałem rozjeździć trochę hamulce, efekt jest taki że ręczny zaczął pracować, ale z większym luzem niż wcześniej i łapie tylko na prawe koło. Natomiast lewe tylne koło przy wciskaniu i puszczaniu hamulca wydaje mocno słyszalny na zewnątrz pisk, przy mocniejszym dociśnięciu hamulca słychać z tego koła jakby coś się naprężało. Pedał hamulca jest cały czas bardziej miękki niż wcześniej i trzeba go mocniej wciskać żeby zahamować. Ktoś mógłby pomóc co tam mogło się stać?

field1

2 odpowiedzi

0 głosów
przez użytkownika
Sprawa wygląda na samoregulator szczęk. Przeskoczył w nim gwint i ściągnęło go przez co jest za duży luz między bębnem a szczękami. Hałasy to sprężyny które ściągają szczęki razem.
0 głosów
przez użytkownika
Możliwe że odkleila się okladzina szczęki hamulcowej i blokuje
Zrzucić bębny trzeba i będzie wiadomo co i jak
Witaj na CoStuka.pl - znajdziesz tu wszystko w temacie motoryzacji, poczytasz artykuły i publikacje, a nasza społeczność pomoże Ci w znalezieniu odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.
...